ES

ES

ES

ES

آیا سوپرمارکت های اینترنتی شانسی برای موفقیت دارند؟ یا نابود میشوند؟

سوپر مارکت اینترنتی نیز به واسطه تکنولوژی و فناوری‌های روز در تهران و پراکندگی جمعیتی تحصیل‌کرده و جوان این روزها جای خود را در بازار آنلاین باز کرده است.

همان‌طور که می‌دانید به واسطه وجود سوپرمارکت‌های محلی، هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ های بزرگ شهروند، رفاه در سطح تهران برخورد با سوپر مارکت اینترنتی به عنوان یک کسب و کار اینترنتی یک مقدار دور از ذهن بود. اما چند سوپر مارکت اینترنتی به عنوان استارت آپ فعالیت خود را شروع کردند.

اولین بار خانم نازنین دانشور مدیر مجموعه تخفیفان ۱۳۸۸ با نام میدونک در تهران (شهرک غرب) راه‌اندازی کرد. این وب سایت همانند تخفیفان یک marketplace بود یعنی بدون هیچ انبار و کالایی، واسطه‌ای بین مصرف‌ کنندگان و سوپرمارکت‌ها بود. اما به دلیل عدم هماهنگی‌های لازم در تحویل، ارسال سفارش، منصرف شدن کاربران و حجم زیاد سفارش‌ها بعد از مدتی فعالیت منجر به متوقف شدن این پروژه شد.

چنین تجربه‌ای را مجموعه سایت‌ آپارات متعلق به شرکت فناوران ایده پرداز صبا و مدیریت آقای محمد جواد شکوری مقدم نیز داشته است. اما به دلایل زیادی و عدم آشنایی افراد با کسب و کار اینترنتی و سوپر مارکت رنتی این پروژه نیز متوقف شد.

بعد از سال‌ها در اواخر سال ۱۳۹۴ مجدد زمزمه چند کسب و کار اینترنتی در حوزه سوپر مارکت آنلاین خبرساز شد. که در بخش پایانی هر کدام را به دقت بررسی خواهیم کرد.

اما موضوعی که الان مطرح است این کسب و کار اینترنتی یعنی سوپر مارکت اینترنتی تا چه اندازه می‌تواند رضایت مشتریان را تامین کند. همان طور که می‌دانید در شهرهای بزرگ به دلیل حجم ترافیک سنگین روزانه و آلودگی‌های صوتی و هوا خیلی از ما دوست داریم بدون دردسر از طریق اپلیکیشن موبایل و سایت نیازهای خود را تامین نماییم.

سوپرمارکت آنلاینچنین تجربه‌ای را مجموعه سایت‌ آپارات متعلق به شرکت فناوران ایده پرداز صبا و مدیریت آقای محمد جواد شکوری مقدم نیز داشته است. اما به دلایل زیادی و عدم آشنایی افراد با کسب و کار اینترنتی و سوپر اینکرنتی این پروژه نیز متوقف شد.از ما دوست داریم بدون دردسر از طریق اپلیکیشن موبایل و سایت نیازهای خود را تامین نماییکالایی
سوپرمارکت آنلاینچنین تجربه‌ای را مجموعه سایت‌ آپارات متعلق به شرکت فناوران ایده پرداز صبا و مدیریت آقای محمد جواد شکوری مقدم نیز داشته است. اما به دلایل زیادی و عدم آشنایی افراد با کسب و کار اینترنتی و سوپر اینکرنتی این پروژه نیز متوقف شد.از ما دوست داریم بدون دردسر از طریق اپلیکیشن موبایل و سایت نیازهای خود را تامین نماییکالایی

همان طور که می‌دانید در ابتدا افرادی هستند که به واسطه جدید بودن یک ایده چندین بار خرید می‌کنند. ولی اگر این سوپر مارکت اینترنتی نتواند استانداردهای لازم در جهت تامین رضایت مشتریان خود انجام دهد، چندان امیدی به موفقیت این نوع کسب و کار اینترنتی نمی‌ماند.

چرا که در برخی از محله‌های تهران شما هم می‌توانید با سفارش تلفنی و پرداخت در محل این نوع نیازهای مصرفی روزانه خود را خریداری کنید. برای این که بتوانیم یک کسب و کار اینترنتی موفقی را ایجاد کنیم، نیازمند ایجاد مزیت رقابتی هستیم که افراد را مجاب کند تا خرید‌های خود را بارها تکرار کنند.

اما این مزیت رقابتی در سوپر مارکت اینترنتی به عنوان یک کسب  و کار اینترنتی چه گزینه‌های  است که منجر به وفاداری مشتریان فعلی و خرید مشتریان بالقوه هست :

  1. معمولا خیلی از افراد در شهرهای بزرگ به دلیل سرانه زیاد هزینه‌های زندگی، مجبورند تا زمان زیادی را به اضافه‌کاری اختصاص دهند. به همین دلیل و خستگی ناشی از فعالیت مستمر روزانه یکی از دلایلی است که افراد به سوپر مارکت اینترنتی روی می‌آورند. بنابراین باید روی این چنین افراد و خانم‌های شاغل بیشتر تمرکز کنند و سوپر مارکت اینترنتی خود را به این گروه بزرگ از جمعیت تهران معرفی نمایند.
  2. سوپرمارکت‌های محلی و هایپرمارکت‌ها به دلیل فضای کم فروشگاه، مقرون به صرفه بودن، حاشیه سود و … برخی از برندهای خاص را ارایه می‌دهند. پس عامل دوم می‌تواند ایجاد دسته‌بندی‌های متنوع از برندهای غذایی و بهداشتی در سوپر مارکت اینترنتی باشد. یک سوپر مارکت آنلاین باید حجم بیشتری از اجناس مختلف روزانه را در سبد کالایی خود قرار دهد. تا افراد به راحتی بتوانند مایحتاج روزانه خود ار از این کسب و کار اینترنتی تامین نمایند.
  3. موضوع اصلی که در ابتدا خیلی می‌تواند در جلب رضایت مشتریان اولیه سوپر مارکت اینترنتی تاثیرگذار باشد، ارایه تخفیف‌های ویژه به مناسبت‌های مختلف به مشتریان بالقوه خود است. یعنی موضوع زیر قیمت مصرف‌کننده خیلی در یک کسب و کار اینترنتی حایز اهمیت است که باید با تامین‌کنندگان سوپر مارکت آنلاین هماهنگی‌های لازم صورت گیرد. پس باید به عنوان مدیر چنین کسب و کار اینترنتی داشتن لیست قیمت روزانه و بررسی نوسانات بازار در طول هفته الزامی است.
  4. اجرای سوپر مارکت اینترنتی به صورت Marketplace از خیلی جهات سریع‌تر از e-commerce نتیجه خواهد داد. چرا که شما به صاحبان این کسب و کارها کمک خواهید کرد که فروش بیشتری را در صورت همکاری با شما داشته باشند. اما نیازمند تدوین یک استراتژی خلاقانه در این خصوص اهمیت زیادی در کسب و کار اینترنتی دارد که با ایجاد امکان امتیاز دادن به هر کدام از این ‌تامین‌کنندگان از سوی مصرف‌کنندگان می‌تواند خیلی موثر باشد. همچنین می‌توانید ماهانه به فروشندگان برتر هم جوایزی را اختصاص دهید.
  5. سوپر مارکت اینترنتی برای افزایش فروش اینترنتی در کسب و کار اینترنتی و در نهایت افزایش سود باید با استفاده از طرح‌های تشویقی و ترویجی مشتریان خود را دعوت به خرید حجمی و مورد نیاز ماهانه نماید. تا هم تخفیف بیشتری به مشتریان خود اختصاص دهد و این طوری هم مدیران کسب و کارهای سوپر مارکتی را می‌تواند با حجم فروش بیشتر سود بیشتری را کسب نمایند.
  6. سوپر مارکت اینترنتی راهکارهایی را برای شناسایی و پیش‌بینی میزان مصرف و گرایش افراد به برندها را انجام دهد. همچنین افراد از پنل کاربری شخصی برخوردار باشند تا بتوانند برنامه‌ریزی خرید را متناسب با بودجه تخصیصی ماهیانه انجام دهند. همچنین برخی از برندها را دوست داشته باشند خرید کنند ولی به واسطه درآمد محدود نتوانند در آن لحظه خرید نمایند که با نشان‌گذاری در جشنواره‌های تخفیف فصلی می‌توانید فروش این نوع محصول‌ها را در سوپر مارکت اینترنتی نیز بالا برد.
  7. برای انجام بازاریابی دهان به دهان در سوپر مارکت اینترنتی، به واسطه تخفیف‌های معرفی دوستان و قرعه‌کشی ماهیانه مشتریان فعلی خود را ترغیب کنید. چون این مشتریان قبلا تجربه خرید از شما را داشتند، دوستان این افراد در کسب و کار اینترنتی راحت‌تر به شما اعتماد خواهند کرد.
  8. با فراهم کردن محیطی کاملا تعاملی در سوپر مارکت آنلاین سعی کنید، افراد را در شبکه‌های اجتماعی متعلق به کسب و کار اینترنتی تشویق به نظر دادن در مورد برند خودتان نمایید. با طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی هدفمند اینستاگرام افراد را با هشتگ خاص به تولید محتوا ترغیب نمایید.
  9. در یک سوپر مارکت اینترنتی باید سیستم شکایت مشتریان قویی با تلفن رایگان فراهم شود. تا کسب و کار اینترنتی قبل از هر پیشامدی بتوانیم آن را پیش‌بینی و حل نماییم. چرا که سیستم مجازی به واسطه گستردگی بازار خود از حساسیت بیشتری نیز برخوردار هست.
  10. سیستم توزیع منظم و پیشرفته‌ای را در سوپر مارکت اینترنتی فراهم کنید حتی در ساعت معینی پخش را طوری مدیریت کنید که افراد بدانند در چه ساعتی باید سفارش را ثبت کنند تا زودتر آن را دریافت نمایند. مخصوصا برای ساعاتی که ترافیک سفارش زیادی نیست حتمن برنامه‌ریزی ترویجی را پیاده‌سازی نمایید. که از تمامی ظرفیت خود استفاده نمایید.
  11. ما همچنین لیستی را برای شما عزیزان مهیا کرده ایم که برای مشاهده لیست سوپرمارکت  اینترنتی در آکادمی رخ اد کلیک کنید.


فروشگاه اینترنتی چیست؟

برای اینکه به درک درستی نسبت به (فروشگاه اینترنتی چیست؟) سوال پیش آمده برسیم باید خرید اینترنتی را تعریف کنیم.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

تعریف خرید اینترنتی :

اگر بخواهیم خرید اینترنتی را تعریف کنیم می توانیم بگوییم که نوعی از خرید غیر حضوری است که از طریق فروشگاه های اینترنتی انجام می شود و از بزرگ ترین فروشگاه های اینترنتی جهان می توان به ای بی و آمازون اشاره کرد که همه روزه دارای فروش انواع کالاها هستند .
در سال ۱۹۹۴ بانکداری آنلاین ایجاد شد و دریچه ای رو به سوی تجارت الکترونیک نمایان شد . پس از آن شرکت پیتزا هات توانست اولین فروش های اینترنتی خود را آغاز کند . در آن سال که شرکت نت اسکیپ امنیت لایه SSL را ارائه کرد خرید های اینترنتی رشد فزانده ای پیدا کردند . تا اینکه در سال ۱۹۹۵ آمازون فعالیت فروش اینترنتی خود را آغاز و یک سال پس از آن ای بی وارد عرصه فروش اینترنتی شد . 
فروش اینترنتی به این معنا است که از طریق بستر اینترنت و تحت برنامه ای به نام وبسایت بتوانید یک کالای مرغوب را به فروش برسانید . دقیقا مانند یک فروشگاه واقعی که شما می توانید حضورا به خرید بروید و پس از اینکه کالای خود را انتخاب کردید به صف پرداخت هزینه بروید و هزینه ها را بپردازید و سپس از فروشگاه خارج بشوید . شما رد حین خرید می توانید از مردم داخل فروشگاه در مورد جنس کالا و تجربه خریدشان از کالا بپرسید و سپس محصول را انتخاب کنید . فروشگاه های اینترنتی هم این قابلیت ها دارند . در واقع می توانیم کمی ریز بینانه تر نگاه کنیم و بگوییم که یک فروشگاه اینترنتی دقیقا عملکرد و کارکردی مانند یک فروشگاه واقعی دارد با این تفاوت که در بستر اینترنت است و شما می توانید با لپ تاپ یا گوشی خود وارد فروشگاه بشوید و کالای خود را سفارش بدهید و همچنین می توانید هر ساعتی که بخواهید به فروشگاه اینترنتی دست رسی دشاته باشید و یا از تخفیفات آن استفاده کنید . در نهایت مزایا و قابلیت هایی که یک فروشگاه اینترنتی برای شما فراهم می آورد فوق العاده بیشتر از یک فروشگاه حضوری واقعی است .

انواع فروشگاه های اینترنتی فروشگاه اینترنتی کالا های روزمره

سوالی پیش می آید که مدیریت یک فروشگاه اینترنتی به چه صورت است ؟

در اینجا می توانیم بگوییم مدیریت یک وبسایت فروشگاهی از مدیریت یک فروشگاه واقعی بسیار ساده تر ، سریع تر است . در فروشگاه های اینترنتی وبسایت شما این قابلیت را دارد که بیشترین بازدید ، پرفروش ترین کالاها ، کالاهای موجود ، میزان در آمد هفتگی ، ماهانه و سالانه ، بررسی مالیات ها و نظرات مشتریان را به طور کامل به شما نشان بدهد و همه اینها تنها با یک کلیک می تواند اتفاق بیوفتد . در صورتیکه شما در فروشگاه واقعی برای بررسی میزان فروش ها نیاز به حسابدار دارید و گاها به سختی می توان متوجه شد که در آمد هفتگی و ماهیانه به چه میزان بوده است . گاهی ممکن است در یک فروشگاه واقعی شما امکان اینکه نظرات مشتریان خود را بشنوید به دلیل کمبود وقت میسر نباشد حال آنکه رد یک فروشگاه اینترنتی این امر بسیار ساده و با چند کلیک قابل انجام است . (فروشگاه اینترنتی چیست؟)
در فروشگاه اینترنتی هر زمانی که بخواهید می توانید به مدیریت فروشگاه خود دسترسی داشته باشید حتی می توانید با گوشی موبایل خود به مدیریت فروشگاه بپردازید .

فروشگاه اینترنتی چیست؟

امنیت یک فروشگاه اینترنتی به چه صورت است ؟

در فروشگاه واقعی امنیت فروشگاه شامل دوربین های مدار بسته ، درب کنترلی و محافظ های آن می شود در صورتیه یک فروشگاه اینترنتیامنیتی فراتر از این موارد را نیاز دارد . امنیت یک فروشگاه اینترنتی شامل امنیت کد ها ، حفاظت از اطلاعات کارت بانکی و حفاظت ازاطلاعات کاربران و حفاظت از هر گونه دسترسی افراد سود جو و هکر ها به تمام قسمت های سایت فروشگاه می شود .

داشتن Https یکی از ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی معتبر می باشد

تبلیغات در یک فروشگاه اینترتنی به چه صورت است ؟

تبلیغات در فروشگاه اینترنتی اغلب به صورت پوستر ، بنر ، کاتولوگ ، استیکر و … است و در کل شامل تبلیغات متنی ، تبلیغات کلیکی و تبلیغات تصویری مانند عکس و فیلم می باشد .
تبلیغات در فروشگاه اینترنتی مهم ترین عنصر برای شناخته شدن فروشگاه و عملیات برند سازی می باشد . برند سازی برای شما می تواند باعث پیشرفت فروشگاه و درآمد روز افزون بشود .اگر می خواهید برند خود را محبوب کنید بهتر است تبلیغات در شبکه های مجازی ، تبلیغات در بیلبورد ها و فضای واقعی و همچنین تبلیغات در ایمیل ها را فوق العاده جدی بگیرید . تاثیری که تبلیغات می تواند در بهبود روند شما بگذارد بسیار پرسرعت تر و بسیار دقیق تر از تبلیغات واقعی نظیر پخش تراکت و کاتولوگ و کارت ویزیت و …. است . نکته ای که در تبلیغات مجازی بسیار حائز اهمیت است این می باشد که تبلیغات مجازی هزینه ی کمتری نسبت به تبلیغات واقعی دارد . بنابراین به دلیل اینکه هم تاثیر گذار است و هم هزینه کمتری دارد توصیه می شود اولویت تبلیغات مجازی را بالا ببرید .

فروشگاه اینترنتی چیست؟تبلیغات در فروشگاه اینترنتی

سئو در فروشگاه اینترنتی چه تاثیری دارد ؟

سئو از دیگر ویژگی های فنی یک وبسایت است که می تواند شما را به اوج موفقیت برساند . حال ببینیم سئو واقعا چیست ؟ سئو به عبارت دیگر SEO مخفف Search engine optimize است . بهینه سازی برای موتور های جستجو که طبق الگوریتم های خاصی و با هدف بالا بردن رتبه سایت در میان دیگر وبسایت های رقیب می باشد . سئو می تواند به شما در بالا بردن رتبه سایت ، برند سازی ، تولید محتوای با کیفیت ، محبوبیت نزد گوگل کمک ویژه ای کند . تنظیمات سئو برای یک وبسایت فروشگاهی با توجه به اینکه وبسایت شما چند پیج و چند محتوا داشته باشد ممکن است از ۱ هفته تا ۶ ماه طول بکشد . همچنین می توانید در بحث سئو از کارشناسان و متخصصان طراحی سایت کمک بگیرید .(فروشگاه اینترنتی چیست؟)

سبد خرید در فروشگاه اینترنتی هم وجود دارد :

در فروشگاه های واقعی شما نیاز دارید تا کالاهایی را که انتخاب می کنید در سبد خرید خود بگذارید .این امکان در فروشگاه های اینترنتی هم فراهم است . شما رد فروشگاه های اینترنتی امکان اضافه کردن به سبد محصول را دارید .محصولاتی که شما انتخاب می کنید در سبد خرید شما ذخیره می شود و بعد از اینکه خرید شما به اتمام برسد می توانید از طریق کارت بانکی که عضو شتاب باشد ، می توانید هزینه کالاها را توسط درگاه پرداخت اینترنتی پرداخت نمایید .
علاوه بر اینکه در فروشگاه اینترنتی سبد خرید وجود دارد لیست علاقه مندی هم وجود دارد .بنابراین شما می توانید در سیستم هر کالایی را که می خواهید به لیست علاقه مندی های خود اضافه کنید و در هر زمانی که مایل بودید آن ها را خریداری کنید .